Opis szczegółowy

Kwartet smyczkowy nr 3
Kościów Aleksander
Opis
Główną makroformalną płaszczyzną jednoczęściowego III Kwartetu smyczkowego jest napięcie. Pojmuję je tu jednak nie tylko jako nośnik obiektywnych „akcji muzycznych”, czy ich subiektywnych sposobów odbioru. Napięcie daje się tworzyć przeróżnymi środkami, tyleż muzycznymi, co psychologicznymi; istnieje ono na wiele sposobów. Dlatego III Kwartet smyczkowy można zawsze percypować jako muzykę absolutną tj. nieprogramową, muzykę dla samej muzyki.
Aleksander Kościów (tekst w książce programowej „Warszawskich Spotkań Muzycznych” 1999)
Źródła
Wydarzenie | Warszawskie Spotkania Muzyczne |
Data wydarzenia | 1999-5-14 |
Miejsce wydarzenia | Warszawa |
Sala/obiekt | Muzeum Wychodźstwa Polskiego im. Ignacego Jana Paderewskiego |
Wydawca | POLMIC / Polskie Radio SA |
Tytuł nośnika | Muzyka Polska Dzisiaj - Portrety Współczesnych Kompozytorów Polskich - Aleksander Kościów |
Rok_wydania | 2013 |
Nr wyd. | polmic 098 / PRCD 1750 |
Typ nośnika | CD |
O zbiorach
Archiwum Cyfrowe POLMIC uruchomione zostało w listopadzie 2014 roku. Jednym z impulsów, który zadecydował o jego powstaniu, był europejski projekt MINSTREL: Music Network Supporting Trans-national exchange and dissemination of music Resources at European Level, realizowany w latach 2012-2015. Polskie Centrum Informacji Muzycznej jako jedna z 12 instytucji muzycznych był partnerem w projekcie, którego efektem jest także międzynarodowa, internetowa platforma prezentująca archiwalne materiały muzyczne organizacji biorących w nim udział.
W Archiwum Cyfrowym POLMIC udostępniane są w postaci zdygitalizowanejwybrane fotografie, partytury i nagrania ze zbiorów archiwalnych i dokumentacyjnych Związku Kompozytorów Polskich / Polskiego Centrum Informacji Muzycznej. Ich liczba będzie się zwiększać wraz z postępem procesu digitalizacji.
FOTOGRAFIE
1. Początkowe lata działalności Związku Kompozytorów Polskich (zjazdy, spotkania, władze)
2. Fotografie portretowe artystów związanych ze środowiskiem muzycznym (zwłaszcza w okresie powojennym)
3. Dokumentacja fotograficzna Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień” (1956-90)
PARTYTURY
W zbiorach Archiwum Cyfrowego POLMIC udostępnione są przede wszystkim zeskanowane obrazy kserokopii rękopisów utworów autorstwa członków Związku Kompozytorów Polskich(zwłaszcza kompozycji, które nigdy nie zostały wydane w profesjonalnych wydawnictwach).
NAGRANIA DŹWIĘKOWE
W zbiorach Archiwum Cyfrowego POLMIC udostępnione są przede wszystkim nagrania dokonywane podczas Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień” – od początku istnienia festiwalu (zwłaszcza analogowe rejestracje z lat 1956-90), a także nagrania z innych koncertów organizowanych przez Związek Kompozytorów Polskich. Większość z prezentowanych (w całości) nagrań nigdy nie została wydana komercyjnie lub ukazała się we własnych edycjach Związku Kompozytorów Polskich, dystrybuowanych w ograniczonym nakładzie.