Opis szczegółowy

Canto per complesso da camera
Kotoński Włodzimierz
Opis
Canto na 18 instrumentów powstało w r. 1961 z przeznaczeniem dla Międzynarodowego Zespołu Kameralnego w Kranichstein. Prawykonanie pod dyrekcją Bruno Maderny odbyło s/ę w Darmstadt we wrześniu 1961 r. Tytuł utworu ma związek z pewnymi efektami instrumentalnymi dającymi wrażenie jakby chóralnego śpiewu.
Włodzimierz Kotoński (tekst w książce programowej „Warszawskiej Jesieni” 1962)
Instrumentacja
Liczba | |
Altówka | 1 |
Fagot | 1 |
Flet | 1 |
Flet piccolo | 1 |
Harfa | 1 |
Klarnet | 2 |
Kontrabas | 1 |
Obój | 1 |
Perkusja | 2 |
Puzon (tbn) | 1 |
Róg | 1 |
Skrzypce | 2 |
Trąbka | 1 |
Wiolonczela | 1 |
Źródła
Wydarzenie | Warszawska Jesień |
Data wydarzenia | 1962-9-18 |
Miejsce wydarzenia | Warszawa |
Sala/obiekt | Filharmonia Narodowa - Sala Koncertowa |
Tytuł nośnika | Nagrania archiwalne ze zbiorów Polskiego Centrum Informacji Muzycznej POLMIC / Związku Kompozytorów Polskich |
Nr wyd. | nw |
Typ nośnika | taśma |
Sygnatura | T/1121 (CDK/0037-07) |
O zbiorach
Archiwum Cyfrowe POLMIC uruchomione zostało w listopadzie 2014 roku. Jednym z impulsów, który zadecydował o jego powstaniu, był europejski projekt MINSTREL: Music Network Supporting Trans-national exchange and dissemination of music Resources at European Level, realizowany w latach 2012-2015. Polskie Centrum Informacji Muzycznej jako jedna z 12 instytucji muzycznych był partnerem w projekcie, którego efektem jest także międzynarodowa, internetowa platforma prezentująca archiwalne materiały muzyczne organizacji biorących w nim udział.
W Archiwum Cyfrowym POLMIC udostępniane są w postaci zdygitalizowanejwybrane fotografie, partytury i nagrania ze zbiorów archiwalnych i dokumentacyjnych Związku Kompozytorów Polskich / Polskiego Centrum Informacji Muzycznej. Ich liczba będzie się zwiększać wraz z postępem procesu digitalizacji.
FOTOGRAFIE
1. Początkowe lata działalności Związku Kompozytorów Polskich (zjazdy, spotkania, władze)
2. Fotografie portretowe artystów związanych ze środowiskiem muzycznym (zwłaszcza w okresie powojennym)
3. Dokumentacja fotograficzna Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień” (1956-90)
PARTYTURY
W zbiorach Archiwum Cyfrowego POLMIC udostępnione są przede wszystkim zeskanowane obrazy kserokopii rękopisów utworów autorstwa członków Związku Kompozytorów Polskich(zwłaszcza kompozycji, które nigdy nie zostały wydane w profesjonalnych wydawnictwach).
NAGRANIA DŹWIĘKOWE
W zbiorach Archiwum Cyfrowego POLMIC udostępnione są przede wszystkim nagrania dokonywane podczas Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień” – od początku istnienia festiwalu (zwłaszcza analogowe rejestracje z lat 1956-90), a także nagrania z innych koncertów organizowanych przez Związek Kompozytorów Polskich. Większość z prezentowanych (w całości) nagrań nigdy nie została wydana komercyjnie lub ukazała się we własnych edycjach Związku Kompozytorów Polskich, dystrybuowanych w ograniczonym nakładzie.