Opis szczegółowy

Trzy pieśni na tenor i dwa fortepiany
Rudziński Zbigniew
1. Ité do słów Ezry Pounda
2. Strings in the Earth do słów Jamesa Joyce'a
3. Night do słów Williama Rose Benéta
Opis
W 1965 roku, w czasie pobytu stypendialnego w Paryżu, skomponowałem na prośbę Nadii Boulanger pieśń na tenor i dwie lutnie Ité (Idźcie) do poezji Ezry Pounda. Tamże, w domu Nadii Boulanger, miało miejsce jej prawykonanie.
Kilka lat później przerobiłem tę pieśń na tenor i dwa fortepiany oraz dopisałem dwie następne: Strings in the Earth (Struny w ziemi) do poezji Jamesa Joyce'a i Night (Noc) do słów Williama Rose Benéta. Wszystkie trzy pieśni skomponowane są do tekstów oryginalnych w języku angielskim. W 1978 śpiewał je Wiesław Ochman, dokonując ich nagrania dla Polskiego Radia, a później dla Polskich Nagrań. Wykonanie na dzisiejszym koncercie jest pierwszą estradową prezentacją tych pieśni w Polsce.
Zbigniew Rudziński (tekst w książce programowej „Warszawskiej Jesieni” 1981)
O zbiorach
Archiwum Cyfrowe POLMIC uruchomione zostało w listopadzie 2014 roku. Jednym z impulsów, który zadecydował o jego powstaniu, był europejski projekt MINSTREL: Music Network Supporting Trans-national exchange and dissemination of music Resources at European Level, realizowany w latach 2012-2015. Polskie Centrum Informacji Muzycznej jako jedna z 12 instytucji muzycznych był partnerem w projekcie, którego efektem jest także międzynarodowa, internetowa platforma prezentująca archiwalne materiały muzyczne organizacji biorących w nim udział.
W Archiwum Cyfrowym POLMIC udostępniane są w postaci zdygitalizowanejwybrane fotografie, partytury i nagrania ze zbiorów archiwalnych i dokumentacyjnych Związku Kompozytorów Polskich / Polskiego Centrum Informacji Muzycznej. Ich liczba będzie się zwiększać wraz z postępem procesu digitalizacji.
FOTOGRAFIE
1. Początkowe lata działalności Związku Kompozytorów Polskich (zjazdy, spotkania, władze)
2. Fotografie portretowe artystów związanych ze środowiskiem muzycznym (zwłaszcza w okresie powojennym)
3. Dokumentacja fotograficzna Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień” (1956-90)
PARTYTURY
W zbiorach Archiwum Cyfrowego POLMIC udostępnione są przede wszystkim zeskanowane obrazy kserokopii rękopisów utworów autorstwa członków Związku Kompozytorów Polskich(zwłaszcza kompozycji, które nigdy nie zostały wydane w profesjonalnych wydawnictwach).
NAGRANIA DŹWIĘKOWE
W zbiorach Archiwum Cyfrowego POLMIC udostępnione są przede wszystkim nagrania dokonywane podczas Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień” – od początku istnienia festiwalu (zwłaszcza analogowe rejestracje z lat 1956-90), a także nagrania z innych koncertów organizowanych przez Związek Kompozytorów Polskich. Większość z prezentowanych (w całości) nagrań nigdy nie została wydana komercyjnie lub ukazała się we własnych edycjach Związku Kompozytorów Polskich, dystrybuowanych w ograniczonym nakładzie.