Opis szczegółowy

Musica ipsa
na orkiestrę
Schaeffer Bogusław
1.
2.
3.
Opis
Musica ipsa jest koncertem w trzech krótkich częściach na orkiestrę niskich instrumentów dętych, smyczkowych i perkusyjnych z fortepianem (w drugiej części). Techniczna problematyka utworu: „komponowanie" materii muzycznej z elementów o stopniowej zmienności przeciwstawione skrajnemu serializmowi; estetyczna problematyka utworu: nowy „symfoniczny" emocjonalizm.
Bogusław Schaeffer (tekst w książce programowej „Warszawskiej Jesieni” 1962)
Współtwórcy
Krenz Jan | wykonawca | |
Schaeffer Bogusław | kompozytor | |
Wielka Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia | wykonawca |
Źródła
Wydarzenie | Warszawska Jesień |
Data wydarzenia | 1962-09-20 |
Miejsce wydarzenia | Warszawa |
Sala/obiekt | Filharmonia Narodowa - Sala Koncertowa |
Tytuł nośnika | Nagrania archiwalne ze zbiorów Polskiego Centrum Informacji Muzycznej POLMIC / Związku Kompozytorów Polskich |
Typ nośnika | taśma |
Sygnatura | T/1132 (CDK/0034-04) |
Komentarz | cz. II i III utworu wydana na płycie LP: Kronika Dźwiękowa Warszawskiej Jesieni 1962, nr 2 – Polskie Nagrania (W-827/828, Nr arch. 208) |
O zbiorach
Archiwum Cyfrowe POLMIC uruchomione zostało w listopadzie 2014 roku. Jednym z impulsów, który zadecydował o jego powstaniu, był europejski projekt MINSTREL: Music Network Supporting Trans-national exchange and dissemination of music Resources at European Level, realizowany w latach 2012-2015. Polskie Centrum Informacji Muzycznej jako jedna z 12 instytucji muzycznych był partnerem w projekcie, którego efektem jest także międzynarodowa, internetowa platforma prezentująca archiwalne materiały muzyczne organizacji biorących w nim udział.
W Archiwum Cyfrowym POLMIC udostępniane są w postaci zdygitalizowanejwybrane fotografie, partytury i nagrania ze zbiorów archiwalnych i dokumentacyjnych Związku Kompozytorów Polskich / Polskiego Centrum Informacji Muzycznej. Ich liczba będzie się zwiększać wraz z postępem procesu digitalizacji.
FOTOGRAFIE
1. Początkowe lata działalności Związku Kompozytorów Polskich (zjazdy, spotkania, władze)
2. Fotografie portretowe artystów związanych ze środowiskiem muzycznym (zwłaszcza w okresie powojennym)
3. Dokumentacja fotograficzna Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień” (1956-90)
PARTYTURY
W zbiorach Archiwum Cyfrowego POLMIC udostępnione są przede wszystkim zeskanowane obrazy kserokopii rękopisów utworów autorstwa członków Związku Kompozytorów Polskich(zwłaszcza kompozycji, które nigdy nie zostały wydane w profesjonalnych wydawnictwach).
NAGRANIA DŹWIĘKOWE
W zbiorach Archiwum Cyfrowego POLMIC udostępnione są przede wszystkim nagrania dokonywane podczas Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień” – od początku istnienia festiwalu (zwłaszcza analogowe rejestracje z lat 1956-90), a także nagrania z innych koncertów organizowanych przez Związek Kompozytorów Polskich. Większość z prezentowanych (w całości) nagrań nigdy nie została wydana komercyjnie lub ukazała się we własnych edycjach Związku Kompozytorów Polskich, dystrybuowanych w ograniczonym nakładzie.