Opis szczegółowy

Light and Shade
na 2-kanałową projekcję dźwięku
Talma-Sutt Michał
Opis
Utwór zwycięski VIII Międzynarodowej Trybuny Muzyki Elektroakustycznej w Madrycie w kategorii ogólnej.
Light and Shade skomponowałem w 2000 roku. Pierwszy raz użyłem tu techniki montażu (w programie Pro-Tools – harddisc recording). Tym samym pożegnałem się najprawdopodobniej na zawsze z wcześniej używanymi samplerami – zalety komponowania w Pro-Toolsach raczej skłaniają mnie ku temu. Utwór się pierwotnie z instalacją – projektem, nad którym pracowałem wraz z polskim fotografikiem Przemysławem Zajfertem. Obaj jednakże postanowiliśmy działać niezależnie: instalacja miała być połączeniem dwóch warstw, jego – wizualnej, z moją – akustyczną. Dzięki temu nie byłem zmuszony pisać muzyki „do czegoś” i Light and Shade może istnieć jako całkowicie samodzielny utwór elektroakustyczny.
Michał Talma-Sutt (tekst w książce programowej „Warszawskiej Jesieni” 2001)
O zbiorach
Archiwum Cyfrowe POLMIC uruchomione zostało w listopadzie 2014 roku. Jednym z impulsów, który zadecydował o jego powstaniu, był europejski projekt MINSTREL: Music Network Supporting Trans-national exchange and dissemination of music Resources at European Level, realizowany w latach 2012-2015. Polskie Centrum Informacji Muzycznej jako jedna z 12 instytucji muzycznych był partnerem w projekcie, którego efektem jest także międzynarodowa, internetowa platforma prezentująca archiwalne materiały muzyczne organizacji biorących w nim udział.
W Archiwum Cyfrowym POLMIC udostępniane są w postaci zdygitalizowanejwybrane fotografie, partytury i nagrania ze zbiorów archiwalnych i dokumentacyjnych Związku Kompozytorów Polskich / Polskiego Centrum Informacji Muzycznej. Ich liczba będzie się zwiększać wraz z postępem procesu digitalizacji.
FOTOGRAFIE
1. Początkowe lata działalności Związku Kompozytorów Polskich (zjazdy, spotkania, władze)
2. Fotografie portretowe artystów związanych ze środowiskiem muzycznym (zwłaszcza w okresie powojennym)
3. Dokumentacja fotograficzna Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień” (1956-90)
PARTYTURY
W zbiorach Archiwum Cyfrowego POLMIC udostępnione są przede wszystkim zeskanowane obrazy kserokopii rękopisów utworów autorstwa członków Związku Kompozytorów Polskich(zwłaszcza kompozycji, które nigdy nie zostały wydane w profesjonalnych wydawnictwach).
NAGRANIA DŹWIĘKOWE
W zbiorach Archiwum Cyfrowego POLMIC udostępnione są przede wszystkim nagrania dokonywane podczas Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień” – od początku istnienia festiwalu (zwłaszcza analogowe rejestracje z lat 1956-90), a także nagrania z innych koncertów organizowanych przez Związek Kompozytorów Polskich. Większość z prezentowanych (w całości) nagrań nigdy nie została wydana komercyjnie lub ukazała się we własnych edycjach Związku Kompozytorów Polskich, dystrybuowanych w ograniczonym nakładzie.