Opis szczegółowy

Minotaur
na waltornię i dźwięk surround
Trębacz Ewa
Opis
Minotaur to podróż przez labirynt przestrzeni dźwiękowych. Utwór powstał w ścisłej współpracy z amerykańskim waltornistą Josiahem Boothby'm i jest wynikiem mojego zainteresowania instrumentami muzycznymi jako obiektami historycznymi, odkrywanymi na nowo w ich „naturalnych” środowiskach za pomocą nowoczesnych technologii.
Realizacja Minotaura bardziej przypominała proces produkcji filmowej niż typową praktykę kompozytorską. Utwór jest wynikiem serii sesji nagraniowych w naturalnych przestrzeniach o unikalnych cechach akustycznych, m.in. St. James Cathedral w Seattle, na pustyni na wschodzie stanu Washington i na wschodnich zboczach gór Kaskadowych w Stanach Zjednoczonych. Materiał dźwiękowy nagrałam i zrealizowałam w technice ambisonics, umożliwiającej w pełni trójwymiarową rejestrację i reprodukcję dźwięku. Polska premiera Minotaura miała miejsce podczas 48. edycji festiwalu "Warszawska Jesień” w 2005, w Hali Najwyższych Napięć w Warszawie.
Ewa Trębacz
Warstwa elektroniczna utworu została zrealizowana w ambisonics przez Ewę Trębacz w Center for Digital Arts and Experimental Media (DXARTS), University of Washington, Seattle.
Współtwórcy
Boothby Josiah | wykonawca | |
Trębacz Ewa | kompozytor | |
Trębacz Ewa | wykonawca | |
Ancona Ted | realizator dźwięku | |
MangKing Cheung | realizator dźwięku |
Źródła
Wydarzenie | koncert "Polish Music: the New Generation" |
Data wydarzenia | 2011-03-26 |
Miejsce wydarzenia | Los Angeles (CA) |
Sala/obiekt | University of Southern California - Newman Recital Hall |
Wydawca | POLMIC / Polskie Radio SA |
Tytuł nośnika | Muzyka Polska Dzisiaj – Portrety Współczesnych Kompozytorów Polskich - Ewa Trębacz |
Rok_wydania | 2013 |
Nr wyd. | polmic 097 / PRCD 1749 |
Typ nośnika | CD |
O zbiorach
Archiwum Cyfrowe POLMIC uruchomione zostało w listopadzie 2014 roku. Jednym z impulsów, który zadecydował o jego powstaniu, był europejski projekt MINSTREL: Music Network Supporting Trans-national exchange and dissemination of music Resources at European Level, realizowany w latach 2012-2015. Polskie Centrum Informacji Muzycznej jako jedna z 12 instytucji muzycznych był partnerem w projekcie, którego efektem jest także międzynarodowa, internetowa platforma prezentująca archiwalne materiały muzyczne organizacji biorących w nim udział.
W Archiwum Cyfrowym POLMIC udostępniane są w postaci zdygitalizowanejwybrane fotografie, partytury i nagrania ze zbiorów archiwalnych i dokumentacyjnych Związku Kompozytorów Polskich / Polskiego Centrum Informacji Muzycznej. Ich liczba będzie się zwiększać wraz z postępem procesu digitalizacji.
FOTOGRAFIE
1. Początkowe lata działalności Związku Kompozytorów Polskich (zjazdy, spotkania, władze)
2. Fotografie portretowe artystów związanych ze środowiskiem muzycznym (zwłaszcza w okresie powojennym)
3. Dokumentacja fotograficzna Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień” (1956-90)
PARTYTURY
W zbiorach Archiwum Cyfrowego POLMIC udostępnione są przede wszystkim zeskanowane obrazy kserokopii rękopisów utworów autorstwa członków Związku Kompozytorów Polskich(zwłaszcza kompozycji, które nigdy nie zostały wydane w profesjonalnych wydawnictwach).
NAGRANIA DŹWIĘKOWE
W zbiorach Archiwum Cyfrowego POLMIC udostępnione są przede wszystkim nagrania dokonywane podczas Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień” – od początku istnienia festiwalu (zwłaszcza analogowe rejestracje z lat 1956-90), a także nagrania z innych koncertów organizowanych przez Związek Kompozytorów Polskich. Większość z prezentowanych (w całości) nagrań nigdy nie została wydana komercyjnie lub ukazała się we własnych edycjach Związku Kompozytorów Polskich, dystrybuowanych w ograniczonym nakładzie.