Opis szczegółowy

things lost things invisible
na przestrzeń ambisoniczną i orkiestrę
Trębacz Ewa
Opis
Głównym bohaterem mojego utworu jest przestrzeń (choć podtytuł sugeruje tradycyjne medium wykonawcze – orkiestrę). Większość muzyków wyposażona jest w autonomię solistów, w której artystyczna wolność musi być połączona z głęboką świadomością obecności w tej właśnie przestrzeni. Zwłaszcza gdy obecność równa się zagubieniu.
Ewa Trębacz (tekst w książce programowej „Warszawskiej Jesieni” 2007)
Utwór zamówiony przez Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień” we współpracy z Instytutem Adama Mickiewicza; w 2009 uzyskał rekomendację 56. Międzynarodowej Trybuny Kompozytorów w Paryżu.
Warstwa elektroniczna została zrealizowana w ambisonics przez Ewę Trębacz w Center for Digital Arts and Experimental Media (DXARTS), University of Washington.
Nagrania materiałów do warstwy elektronicznej zrealizowane zostały przez Ewę Trębacz w ambisonics w Cysternie im. Dana Harpole, Fort Worden, Washington, USA. Wirtualni soliści: Josiah Boothby – waltornia, Toby Penk – trąbka, Colby Wiley – puzon.
Instrumentacja
Liczba | |
Altówka | 6 |
Flet | 2 |
Flet piccolo | 1 |
Kontrabas | 6 |
Puzon (tbn) | 4 |
Róg | 4 |
Skrzypce | 12 |
Taśma | 1 |
Trąbka | 4 |
Wiolonczela | 6 |
Współtwórcy
Boothby Josiah | wykonawca | |
Bywalec Szymon | wykonawca | |
Guziołek-Tubelewicz Ewa | realizator dźwięku | |
Okoń-Makowska Barbara | realizator dźwięku | |
Trębacz Ewa | kompozytor | |
Akademicka Orkiestra Symfoniczna im. Karola Szymanowskiego | wykonawca | |
Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej "Warszawska Jesień" | zamówienie | |
Penk Toby | wykonawca | |
Tamayo Arturo | wykonawca | |
Wiley Colby | wykonawca |
Źródła
Wydarzenie | Warszawska Jesień |
Data wydarzenia | 2007-09-22 |
Miejsce wydarzenia | Warszawa |
Sala/obiekt | Warszawskie Centrum EXPO XXI |
Wydawca | POLMIC / Polskie Radio SA |
Tytuł nośnika | Muzyka Polska Dzisiaj – Portrety Współczesnych Kompozytorów Polskich - Ewa Trębacz |
Rok_wydania | 2013 |
Nr wyd. | polmic 097 / PRCD 1749 |
Typ nośnika | CD |
O zbiorach
Archiwum Cyfrowe POLMIC uruchomione zostało w listopadzie 2014 roku. Jednym z impulsów, który zadecydował o jego powstaniu, był europejski projekt MINSTREL: Music Network Supporting Trans-national exchange and dissemination of music Resources at European Level, realizowany w latach 2012-2015. Polskie Centrum Informacji Muzycznej jako jedna z 12 instytucji muzycznych był partnerem w projekcie, którego efektem jest także międzynarodowa, internetowa platforma prezentująca archiwalne materiały muzyczne organizacji biorących w nim udział.
W Archiwum Cyfrowym POLMIC udostępniane są w postaci zdygitalizowanejwybrane fotografie, partytury i nagrania ze zbiorów archiwalnych i dokumentacyjnych Związku Kompozytorów Polskich / Polskiego Centrum Informacji Muzycznej. Ich liczba będzie się zwiększać wraz z postępem procesu digitalizacji.
FOTOGRAFIE
1. Początkowe lata działalności Związku Kompozytorów Polskich (zjazdy, spotkania, władze)
2. Fotografie portretowe artystów związanych ze środowiskiem muzycznym (zwłaszcza w okresie powojennym)
3. Dokumentacja fotograficzna Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień” (1956-90)
PARTYTURY
W zbiorach Archiwum Cyfrowego POLMIC udostępnione są przede wszystkim zeskanowane obrazy kserokopii rękopisów utworów autorstwa członków Związku Kompozytorów Polskich(zwłaszcza kompozycji, które nigdy nie zostały wydane w profesjonalnych wydawnictwach).
NAGRANIA DŹWIĘKOWE
W zbiorach Archiwum Cyfrowego POLMIC udostępnione są przede wszystkim nagrania dokonywane podczas Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień” – od początku istnienia festiwalu (zwłaszcza analogowe rejestracje z lat 1956-90), a także nagrania z innych koncertów organizowanych przez Związek Kompozytorów Polskich. Większość z prezentowanych (w całości) nagrań nigdy nie została wydana komercyjnie lub ukazała się we własnych edycjach Związku Kompozytorów Polskich, dystrybuowanych w ograniczonym nakładzie.