Opis szczegółowy

Powtarzanka
dla czterech muzyków mówiących
Wielecki Tadeusz
Opis
Powtarzanka stanowi kanwę dla dokonującej się w przestrzeni utworu dźwiękowej metamorfozy – od brzmienia tekstu dziecięcej wyliczanki do brzmienia muzyki. Sposób, w jaki prowadzony jest ten proces, bazuje na naszych zdolnościach antycypacji poznanych już wzorców. Zapętlona, pulsująca stałym rytmem wymieniających się dźwięków Powtarzanka, jest utworem dowcipnym, ale i niebanalnym. Jest przykładem swobody, z jaką Tadeusz Wielecki korzysta z pozamuzycznych środków, włączanych w obszar muzycznych zastosowań.
Krzysztof Szwajgier (tekst w książeczce płyty „Muzyka Polska Dzisiaj – Portrety Współczesnych Kompozytorów Polskich – Tadeusz Wielecki” - polmic 092 / PRCD 1744)
Współtwórcy
Wielecki Tadeusz | wykonawca | |
Bielak Tomasz | wykonawca | |
Grudzień Jacek | wykonawca | |
Siwak Robert | wykonawca |
Źródła
Wydarzenie | Warszawskie Spotkania Muzyczne |
Data wydarzenia | 1993-05-23 |
Miejsce wydarzenia | Warszawa |
Sala/obiekt | Filharmonia Narodowa - Sala Kameralna |
Wydawca | POLMIC / Polskie Radio SA |
Tytuł nośnika | Muzyka Polska Dzisiaj – Portrety Współczesnych Kompozytorów Polskich - Tadeusz Wielecki |
Rok_wydania | 2013 |
Nr wyd. | polmic 092 / PRCD 1744 |
Typ nośnika | CD |
O zbiorach
Archiwum Cyfrowe POLMIC uruchomione zostało w listopadzie 2014 roku. Jednym z impulsów, który zadecydował o jego powstaniu, był europejski projekt MINSTREL: Music Network Supporting Trans-national exchange and dissemination of music Resources at European Level, realizowany w latach 2012-2015. Polskie Centrum Informacji Muzycznej jako jedna z 12 instytucji muzycznych był partnerem w projekcie, którego efektem jest także międzynarodowa, internetowa platforma prezentująca archiwalne materiały muzyczne organizacji biorących w nim udział.
W Archiwum Cyfrowym POLMIC udostępniane są w postaci zdygitalizowanejwybrane fotografie, partytury i nagrania ze zbiorów archiwalnych i dokumentacyjnych Związku Kompozytorów Polskich / Polskiego Centrum Informacji Muzycznej. Ich liczba będzie się zwiększać wraz z postępem procesu digitalizacji.
FOTOGRAFIE
1. Początkowe lata działalności Związku Kompozytorów Polskich (zjazdy, spotkania, władze)
2. Fotografie portretowe artystów związanych ze środowiskiem muzycznym (zwłaszcza w okresie powojennym)
3. Dokumentacja fotograficzna Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień” (1956-90)
PARTYTURY
W zbiorach Archiwum Cyfrowego POLMIC udostępnione są przede wszystkim zeskanowane obrazy kserokopii rękopisów utworów autorstwa członków Związku Kompozytorów Polskich(zwłaszcza kompozycji, które nigdy nie zostały wydane w profesjonalnych wydawnictwach).
NAGRANIA DŹWIĘKOWE
W zbiorach Archiwum Cyfrowego POLMIC udostępnione są przede wszystkim nagrania dokonywane podczas Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień” – od początku istnienia festiwalu (zwłaszcza analogowe rejestracje z lat 1956-90), a także nagrania z innych koncertów organizowanych przez Związek Kompozytorów Polskich. Większość z prezentowanych (w całości) nagrań nigdy nie została wydana komercyjnie lub ukazała się we własnych edycjach Związku Kompozytorów Polskich, dystrybuowanych w ograniczonym nakładzie.