Opis szczegółowy

Tafle
na orkiestrę symfoniczną
Wielecki Tadeusz
Opis
W Taflach, utworze zamówionym przez Filharmonię Poznańską i w Poznaniu wykonanym po raz pierwszy przez Jóse Marię Florencio Júniora podczas wieczoru zamykającego sezon 2002, zresztą wykonanym razem z koncertami fortepianowymi Liszta; grał z wielka energią malutki Nelson Goerner i pamiętam, że... ale przepraszam, zapomniałem się, odbiegam od tematu... to nic, zresztą dobrze się składa, bo to zapominanie się trafnie właśnie oddaje sytuację, w jakiej znajduję się, kiedy tworzę w technice komponowanego trylu, siedząc przy fortepianie, niegdyś pełnym świetności, lecz dziś już jedynie o trzech klawiszach i improwizując przepyszne melodie, jak jakiś właśnie żeglarz na pełnym morzu, więc wychodzą melodie zmniejszone... zaraz, czy nie użyłem przed chwilą już po raz drugi słowa „właśnie”? No tak, użyłem. Ktoś zauważył, że „właśnie” to takie dziwaczne słowo na wszystkie okazje: jak się nie wie co powiedzieć, to zawsze można powiedzieć „właśnie”...
Tadeusz Wielecki (tekst w książce programowej „Warszawskiej Jesieni” 2005)
Współtwórcy
Wielecki Tadeusz | kompozytor | |
Filharmonia Poznańska im. Tadeusza Szeligowskiego | zamówienie | |
Lyndon-Gee Christopher | wykonawca | |
Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia | wykonawca |
Źródła
Wydarzenie | Warszawska Jesień |
Data wydarzenia | 2005-09-21 |
Miejsce wydarzenia | Warszawa |
Sala/obiekt | Filharmonia Narodowa - Sala Koncertowa |
Wydawca | POLMIC / Polskie Radio SA |
Tytuł nośnika | Muzyka Polska Dzisiaj – Portrety Współczesnych Kompozytorów Polskich - Tadeusz Wielecki |
Rok_wydania | 2013 |
Nr wyd. | polmic 092 / PRCD 1744 |
Typ nośnika | CD |
O zbiorach
Archiwum Cyfrowe POLMIC uruchomione zostało w listopadzie 2014 roku. Jednym z impulsów, który zadecydował o jego powstaniu, był europejski projekt MINSTREL: Music Network Supporting Trans-national exchange and dissemination of music Resources at European Level, realizowany w latach 2012-2015. Polskie Centrum Informacji Muzycznej jako jedna z 12 instytucji muzycznych był partnerem w projekcie, którego efektem jest także międzynarodowa, internetowa platforma prezentująca archiwalne materiały muzyczne organizacji biorących w nim udział.
W Archiwum Cyfrowym POLMIC udostępniane są w postaci zdygitalizowanejwybrane fotografie, partytury i nagrania ze zbiorów archiwalnych i dokumentacyjnych Związku Kompozytorów Polskich / Polskiego Centrum Informacji Muzycznej. Ich liczba będzie się zwiększać wraz z postępem procesu digitalizacji.
FOTOGRAFIE
1. Początkowe lata działalności Związku Kompozytorów Polskich (zjazdy, spotkania, władze)
2. Fotografie portretowe artystów związanych ze środowiskiem muzycznym (zwłaszcza w okresie powojennym)
3. Dokumentacja fotograficzna Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień” (1956-90)
PARTYTURY
W zbiorach Archiwum Cyfrowego POLMIC udostępnione są przede wszystkim zeskanowane obrazy kserokopii rękopisów utworów autorstwa członków Związku Kompozytorów Polskich(zwłaszcza kompozycji, które nigdy nie zostały wydane w profesjonalnych wydawnictwach).
NAGRANIA DŹWIĘKOWE
W zbiorach Archiwum Cyfrowego POLMIC udostępnione są przede wszystkim nagrania dokonywane podczas Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień” – od początku istnienia festiwalu (zwłaszcza analogowe rejestracje z lat 1956-90), a także nagrania z innych koncertów organizowanych przez Związek Kompozytorów Polskich. Większość z prezentowanych (w całości) nagrań nigdy nie została wydana komercyjnie lub ukazała się we własnych edycjach Związku Kompozytorów Polskich, dystrybuowanych w ograniczonym nakładzie.