Opis szczegółowy

Trio na obój, harfę i altówkę
Wiszniewski Zbigniew
Opis
Utwór skomponowany w r. 1963. Czas trwania ca 8'. Napisany jest techniką seryjną, przy czym seria traktowana jest jako temat i organizacja seryjna dotyczy następstw dźwięków – nie interwałów. Rytmika swobodna. Instrumenty traktowane są równorzędnie, a sposób wydobycia dźwięku jest tradycyjny. Części następują po sobie bez przerw; ich nazwy określają tylko tempo początkowe i odnoszą się raczej do tradycyjnych skojarzeń wyrazowych.
(tekst w książce programowej „Warszawskiej Jesieni” 1963)
Współtwórcy
Faber Lothar | wykonawca | |
Kamasa Stefan | wykonawca | |
Pierre Francis | wykonawca | |
Wiszniewski Zbigniew | kompozytor |
Źródła
Wydarzenie | Warszawska Jesień |
Data wydarzenia | 1963-09-25 |
Miejsce wydarzenia | Warszawa |
Sala/obiekt | Filharmonia Narodowa - Sala Koncertowa |
Tytuł nośnika | Nagrania archiwalne ze zbiorów Polskiego Centrum Informacji Muzycznej POLMIC / Związku Kompozytorów Polskich |
Typ nośnika | taśma |
Sygnatura | T/1290 (CDK/0040-06) |
Komentarz | utwór wydany na płycie LP: Kronika Dźwiękowa Warszawskiej Jesieni 1963, nr 4 - Polskie Nagrania (W-875/876, Nr arch. 212) |
O zbiorach
Archiwum Cyfrowe POLMIC uruchomione zostało w listopadzie 2014 roku. Jednym z impulsów, który zadecydował o jego powstaniu, był europejski projekt MINSTREL: Music Network Supporting Trans-national exchange and dissemination of music Resources at European Level, realizowany w latach 2012-2015. Polskie Centrum Informacji Muzycznej jako jedna z 12 instytucji muzycznych był partnerem w projekcie, którego efektem jest także międzynarodowa, internetowa platforma prezentująca archiwalne materiały muzyczne organizacji biorących w nim udział.
W Archiwum Cyfrowym POLMIC udostępniane są w postaci zdygitalizowanejwybrane fotografie, partytury i nagrania ze zbiorów archiwalnych i dokumentacyjnych Związku Kompozytorów Polskich / Polskiego Centrum Informacji Muzycznej. Ich liczba będzie się zwiększać wraz z postępem procesu digitalizacji.
FOTOGRAFIE
1. Początkowe lata działalności Związku Kompozytorów Polskich (zjazdy, spotkania, władze)
2. Fotografie portretowe artystów związanych ze środowiskiem muzycznym (zwłaszcza w okresie powojennym)
3. Dokumentacja fotograficzna Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień” (1956-90)
PARTYTURY
W zbiorach Archiwum Cyfrowego POLMIC udostępnione są przede wszystkim zeskanowane obrazy kserokopii rękopisów utworów autorstwa członków Związku Kompozytorów Polskich(zwłaszcza kompozycji, które nigdy nie zostały wydane w profesjonalnych wydawnictwach).
NAGRANIA DŹWIĘKOWE
W zbiorach Archiwum Cyfrowego POLMIC udostępnione są przede wszystkim nagrania dokonywane podczas Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień” – od początku istnienia festiwalu (zwłaszcza analogowe rejestracje z lat 1956-90), a także nagrania z innych koncertów organizowanych przez Związek Kompozytorów Polskich. Większość z prezentowanych (w całości) nagrań nigdy nie została wydana komercyjnie lub ukazała się we własnych edycjach Związku Kompozytorów Polskich, dystrybuowanych w ograniczonym nakładzie.