Opis szczegółowy

Solilokwium I - Umysł wrzący
na zespół kameralny
Zych Wojciech Ziemowit
Opis
Solilokwium to pełen wahań i sprzeczności dialog o pryncypiach, prowadzony z samym sobą (słynne Szekspirowskie „to be or not to be”). Oba Solilokwia napisałem w 1999 roku jako dopełniające się, choć diametralnie różne spojrzenia na ten sam problem, problem mojej własnej postawy wobec muzyki.
Solilokwium I – Umysł wrzący skomponowałem w czasie pobytu na stypendium w Rotterdamie, gdzie studiowałem pod kierunkiem Petera-Jana Wagemansa; jemu dedykowałem ten utwór.
Prawykonanie odbyło się 19 maja 2000 w Studio Koncertowym S5 Radia Kraków; grał zespół Stowarzyszenia Artystycznego „Apeiron” pod dyrekcją Przemysława Fiugajskiego.
Wojciech Ziemowit Zych (tekst w książce programowej „Warszawskiej Jesieni” 2000)
Współtwórcy
Zych Wojciech Ziemowit | kompozytor | |
Baidov Vladimir | wykonawca | |
Classic-Avantgarde - Soloists Ensemble | wykonawca | |
Wagemans Peter-Jan | adresat dedykacji |
Źródła
Wydarzenie | Warszawska Jesień |
Data wydarzenia | 2000-09-21 |
Miejsce wydarzenia | Warszawa |
Sala/obiekt | Studio Koncertowe Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego |
Wydawca | POLMIC |
Tytuł nośnika | Polish Collection of the Warsaw Autumn 1956-2005, vol. 7: Apostrophes |
Rok_wydania | 2005 |
Nr wyd. | polmic 007 |
Typ nośnika | CD |
Sygnatura | CD/2099 |
O zbiorach
Archiwum Cyfrowe POLMIC uruchomione zostało w listopadzie 2014 roku. Jednym z impulsów, który zadecydował o jego powstaniu, był europejski projekt MINSTREL: Music Network Supporting Trans-national exchange and dissemination of music Resources at European Level, realizowany w latach 2012-2015. Polskie Centrum Informacji Muzycznej jako jedna z 12 instytucji muzycznych był partnerem w projekcie, którego efektem jest także międzynarodowa, internetowa platforma prezentująca archiwalne materiały muzyczne organizacji biorących w nim udział.
W Archiwum Cyfrowym POLMIC udostępniane są w postaci zdygitalizowanejwybrane fotografie, partytury i nagrania ze zbiorów archiwalnych i dokumentacyjnych Związku Kompozytorów Polskich / Polskiego Centrum Informacji Muzycznej. Ich liczba będzie się zwiększać wraz z postępem procesu digitalizacji.
FOTOGRAFIE
1. Początkowe lata działalności Związku Kompozytorów Polskich (zjazdy, spotkania, władze)
2. Fotografie portretowe artystów związanych ze środowiskiem muzycznym (zwłaszcza w okresie powojennym)
3. Dokumentacja fotograficzna Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień” (1956-90)
PARTYTURY
W zbiorach Archiwum Cyfrowego POLMIC udostępnione są przede wszystkim zeskanowane obrazy kserokopii rękopisów utworów autorstwa członków Związku Kompozytorów Polskich(zwłaszcza kompozycji, które nigdy nie zostały wydane w profesjonalnych wydawnictwach).
NAGRANIA DŹWIĘKOWE
W zbiorach Archiwum Cyfrowego POLMIC udostępnione są przede wszystkim nagrania dokonywane podczas Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień” – od początku istnienia festiwalu (zwłaszcza analogowe rejestracje z lat 1956-90), a także nagrania z innych koncertów organizowanych przez Związek Kompozytorów Polskich. Większość z prezentowanych (w całości) nagrań nigdy nie została wydana komercyjnie lub ukazała się we własnych edycjach Związku Kompozytorów Polskich, dystrybuowanych w ograniczonym nakładzie.